Muscle Car's

Witamy na Forum Fanów "Prawdziwych Samochodów"


#1 2007-11-29 17:02:28

pavlov

Administrator

Zarejestrowany: 2007-11-28
Posty: 12
Punktów :   

Dodge Challenger

Wersja R/T była usportowiona odmianą standardowego modelu. Podstawowym motorem był silnik o pojemności 6,5l. Największe silniki - 6.9l i 7.2l były opcjonalne dla wersji R/T.
Wersja SE mogła występować jedynie z zamkniętym nadwoziem i była specjalną wersją modelu podstawowego i R/T
Dostępna była również tańsza, odchudzona wersja Challengera, zbudowana na częściach Barrakudy - Challenger Deputy.
Unikatową wersją był Challenger T/A. Dostępny był od około marca do maja 1970r. Standardowa wersja miała maskę z włókna szklanego, tylny spoiler, wydechy wyprowadzone przed tylnymi kołami(wyglądające bardzo efektownie), 15 calowe felgi, krótko zestopniowaną, czterobiegową skrzynie biegów i unikatowy 6-cio litrowy silnik z układem 3 razy po dwa gaźniki. Opcjonalnie można było zamówić szybszy, bardziej bezpośredni układ kierowniczy.

Osiągi
MOC SILNIKA  240 kM (1972-73r)  275 kM  335 kM  425 kM 
SKRZYNIA BIEGÓW  3 biegowa AUT  4 biegowa MAN  3 biegowa AUT  3 biegowa AUT 
CZAS NA 1/4 MILI  16.00 s  14.55 s  14.39 s  13.54 s 
PRĂ�DKOŚĆ PO 1/4 MILI  - km/h  158 km/h  160 km/h  172 km/h 
DROGA HAMOWANIA
(Z PREDKOSCI 96 km/h)  - m  41.72 m  42.91 m  42.48 m 

Silnik
PPOJEMNOŚĆ (cm3)  3245*** 3688 5212  5212  5573**  6277 6277  6277  6277*  7212*  7212* 
TYP                           6 CYL  6 CYL  LA V8  LA V8  LA V8  B V8  B V8  B V8  RB V8  RB V8  RB V8 
RODZAJ                    Slant 6  Slant 6  Small Block  Small Block  T/A Six Pack  Big Block  Big Block  Magnum  Hemi  Magnum  Six Pack 
ILOŚĆ GARDZIELI W GAÂŹNIKU  1  1  2  4  3x2  2  4  4  2x4  4  3x2 
MOC (kM)                   101  145  230  275  290  290  330  335  425  375  390 
http://www.musclecarclub.com/musclecars/dodge-challenger/images/dodge-challenger-1a.jpg
widać podobiznę Challengera do Cudy
http://www.dragtimes.com/images/7988-1970-Dodge-Challenger.jpg
Fast Stuff


Dodge Challenger to jedno z tych niewielu aut, o których trudno zapomnieć, obok których nie sposób przejść z miną pokerzysty, których podobizny wiszą na ścianach młodszych i starszych chłopców, które urozmaicają i wzbogacają rzeczywistość.
Taki był przynajmniej model z 1970 roku. Dodge zdecydował się na bardzo ryzykowny ruch i na tegorocznym salonie samochodowym w Detroit zaprezentował Challengera XXI wieku. Wizualnie auto nie zawiedzie miłośników poprzednika.
Dodge emanuje czystą, nieskalaną mocą. Zachwyca minimalizmem. Wzbudza niepokój wyrazistymi liniami. To auto dla nieogolonych, z lekka nieświeżych facetów, którzy dużo czasu spędzają w klubach z roznegliżowanymi, roztańczonymi dziewczynami. Większość współczesnych samochodów sportowych to propozycje dla ogolonych, wysmarowanych kremem z koenzymem Q10 i permanentnie czystych metroseksualistów, którzy wolny czas spędzają w sklepach odzieżowych.
Challenger XXI wieku mieści cztery osoby w sterylnym, bezpretensjonalnym wnętrzu. Kokpit jest prosty, nowoczesny i nieskomplikowany. Tylko wsiąść i jechać! Jest też silnik HEMI i sporo nowoczesnych technologii.
Mamy nadzieje, że auto wejdzie do produkcji seryjnej w niezmienionej formie. W końcu reinkarnacje MINI i Forda GT stworzono w ten sam sposób - design żywcem przeniesiony z przeszłości plus technika ery kosmicznej.
http://www.allcarwallpapers.com/wallpapers/previews/dodge-challenger-concept-5302.jpg
http://www.autogaleria.pl/tapety/img/dodge/dodge_challenger_concept_2006_02_m.jpg
Piekna linia Challengera
OPIS ZAPOŻYCZONY ZE STRONY" http://www.challenger.webd.pl/news.php DZIęKUJEMY

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nilfn.pun.pl www.emocje-uczucia.pun.pl www.sircommunity.pun.pl www.bakugan.pun.pl www.zspjasliska.pun.pl