Witamy na Forum Fanów "Prawdziwych Samochodów"
Wersja R/T była usportowiona odmianą standardowego modelu. Podstawowym motorem był silnik o pojemności 6,5l. Największe silniki - 6.9l i 7.2l były opcjonalne dla wersji R/T.
Wersja SE mogła występować jedynie z zamkniętym nadwoziem i była specjalną wersją modelu podstawowego i R/T
Dostępna była również tańsza, odchudzona wersja Challengera, zbudowana na częściach Barrakudy - Challenger Deputy.
Unikatową wersją był Challenger T/A. Dostępny był od około marca do maja 1970r. Standardowa wersja miała maskę z włókna szklanego, tylny spoiler, wydechy wyprowadzone przed tylnymi kołami(wyglądające bardzo efektownie), 15 calowe felgi, krótko zestopniowaną, czterobiegową skrzynie biegów i unikatowy 6-cio litrowy silnik z układem 3 razy po dwa gaźniki. Opcjonalnie można było zamówić szybszy, bardziej bezpośredni układ kierowniczy.
Osiągi
MOC SILNIKA 240 kM (1972-73r) 275 kM 335 kM 425 kM
SKRZYNIA BIEGÓW 3 biegowa AUT 4 biegowa MAN 3 biegowa AUT 3 biegowa AUT
CZAS NA 1/4 MILI 16.00 s 14.55 s 14.39 s 13.54 s
PRĂ�DKOŚĆ PO 1/4 MILI - km/h 158 km/h 160 km/h 172 km/h
DROGA HAMOWANIA
(Z PREDKOSCI 96 km/h) - m 41.72 m 42.91 m 42.48 m
Silnik
PPOJEMNOŚĆ (cm3) 3245*** 3688 5212 5212 5573** 6277 6277 6277 6277* 7212* 7212*
TYP 6 CYL 6 CYL LA V8 LA V8 LA V8 B V8 B V8 B V8 RB V8 RB V8 RB V8
RODZAJ Slant 6 Slant 6 Small Block Small Block T/A Six Pack Big Block Big Block Magnum Hemi Magnum Six Pack
ILOŚĆ GARDZIELI W GAÂŹNIKU 1 1 2 4 3x2 2 4 4 2x4 4 3x2
MOC (kM) 101 145 230 275 290 290 330 335 425 375 390
widać podobiznę Challengera do Cudy
Fast Stuff
Dodge Challenger to jedno z tych niewielu aut, o których trudno zapomnieć, obok których nie sposób przejść z miną pokerzysty, których podobizny wiszą na ścianach młodszych i starszych chłopców, które urozmaicają i wzbogacają rzeczywistość.
Taki był przynajmniej model z 1970 roku. Dodge zdecydował się na bardzo ryzykowny ruch i na tegorocznym salonie samochodowym w Detroit zaprezentował Challengera XXI wieku. Wizualnie auto nie zawiedzie miłośników poprzednika.
Dodge emanuje czystą, nieskalaną mocą. Zachwyca minimalizmem. Wzbudza niepokój wyrazistymi liniami. To auto dla nieogolonych, z lekka nieświeżych facetów, którzy dużo czasu spędzają w klubach z roznegliżowanymi, roztańczonymi dziewczynami. Większość współczesnych samochodów sportowych to propozycje dla ogolonych, wysmarowanych kremem z koenzymem Q10 i permanentnie czystych metroseksualistów, którzy wolny czas spędzają w sklepach odzieżowych.
Challenger XXI wieku mieści cztery osoby w sterylnym, bezpretensjonalnym wnętrzu. Kokpit jest prosty, nowoczesny i nieskomplikowany. Tylko wsiąść i jechać! Jest też silnik HEMI i sporo nowoczesnych technologii.
Mamy nadzieje, że auto wejdzie do produkcji seryjnej w niezmienionej formie. W końcu reinkarnacje MINI i Forda GT stworzono w ten sam sposób - design żywcem przeniesiony z przeszłości plus technika ery kosmicznej.
Piekna linia Challengera
OPIS ZAPOŻYCZONY ZE STRONY" http://www.challenger.webd.pl/news.php DZIęKUJEMY
Offline